اخبار صنایع شوینده ، آرایشی و بهداشتی

معرفی اخبار سلامت خانواده

اخبار صنایع شوینده ، آرایشی و بهداشتی

معرفی اخبار سلامت خانواده

توانایی صادرات یک میلیارد دلاری محصولات بهداشتی

پایگاه خبری تحلیلی پاکسان نیوز: رییس انجمن تولیدکنندگان پودرهای شوینده و محصولات بهداشتی و آرایشی گفت:علی رغم تمایل زیاد تولید کنندگان، بخاطر عدم کشش بازار، نرخ هیچ یک از محصولات شوینده تا پایان سال افزایش نمی‌یابد.

رضا صحرایی، با اشاره به اینکه میزان تولید انواع پودر شوینده در شش ماه نخست سال جاری در کشور بالغ بر 224 هزار تن بوده است،گفت:در مدت یاد شده هم 219 هزار تن انواع پودر در کشور توزیع شده که می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که میزان مصرف در نیمه نخست سال جاری حول و حوش همین رقم است. 
وی افزود:از آنجایی که هزینه‌های تولید در کشور از ابتدای سال جاری  نسبت به سال 93 افزایش یافته و تولیدکنندگان تمایل زیادی برای بالابردن نرخ های محصولات خودرا دارند،ولی بخاطر عدم کشش بازار و نیز رکود حاکم بر اقتصاد ملی ،هیچ افزایش قیمتی اعمال نخواهد شد.
صحرایی با اشاره به صادرات انواع پودر شوینده از کشور در شش ماهه نخست سال جاری که بالغ بر 70 هزار تن به ارزش 35 الی 40 میلیون دلار،اظهار کرد: این میزان صادرات در حالی صورت می‌گیرد که رکود حاکم بر اقتصاد کشور موجب شده تا باوجود قابلیت امکان دوبرابر شدن میزان تولید ،هیچ افزایشی در این بخش نسبت به سال قبل نداشته باشیم.
به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان پودرهای شوینده، موادآرایشی و بهداشتی به طور متوسط سالانه هر ایرانی 200 هزار تومان برای خرید انواع مواد شوینده و بهداشتی هزینه می‌کند،گفت:بیشترین میزان صادرات ایران در این بخش در نیمه نخست سال جاری  همانند سال گذشته کشورهای عراق،آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس بوده است.
وی میزان تولید انواع پودر شوینده و محصولات بهداشتی را در سال 93، 2 میلیون تن عنوان کرد و اظهار کرد: نزدیک به 98 درصد نیاز بازار داخلی به انواع پودر شوینده و نیز 85 درصد صابون، خمیر دندان، انواع مایع ظرفشویی و دستشویی توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود.
صحرایی با اشاره به صادرات 150 تا 200 میلیون دلاری انواع پودر شوینده و محصولات بهداشتی ایران در سال گذشته پیش بینی کردتا پایان سال جاری میزان صادرات پودر شوینده از 110 هزار تن در سال قبل به 140 هزار تن تا پایان سال جاری برسد.
به گفته وی در صورتی که مشکلات فعلی تولید از مسیر صنعت بهداشتی ایران برداشته شود، امکان صادرات انواع محصولات بهداشتی تا سقف یک میلیارد دلار نیز وجود دارد.
رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات بهداشتی و آرایشی با اعلام اینکه میزان مصرف سرانه هر ایرانی در بخش شوینده‌ها کمی بیشتر از میانگین جهانی است گفت: گردش مالی ناشی از خرید و فروش محصولات بهداشتی و شوینده‌ها در کشو در سال گذشته  15 هزار میلیارد تومان بوده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.