اخبار صنایع شوینده ، آرایشی و بهداشتی

معرفی اخبار سلامت خانواده

اخبار صنایع شوینده ، آرایشی و بهداشتی

معرفی اخبار سلامت خانواده

به مناسبت پنجاه و چهارمین سالروز تأسیس شرکت پاکسان انجام شد:

به مناسبت پنجاه و چهارمین سالروز تأسیس شرکت پاکسان، نشست خبری طی صبح روز گذشته با حضور هوشنگ بالازاده، مدیر عامل گروه پاکسان و با همراهی برخی از اصحاب رسانه برگزار شد تا این مقام مسئول به تشریح آخرین وضعیت عملیاتی و سودآوری این مجموعه بپردازد.

دستیابی به برآوردها و اهداف علیرغم شرایط سخت اقتصادی

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، مدیر عامل شرکت پاکسان با بیان اینکه سال مالی منتهی به آذر ماه سال 94، سالی توأم با فضای رکود اقتصادی و تورم بوده، در این خصوص ابراز داشت: علیرغم شرایط دشوار اقتصادی شرکت پاکسان متشکل از 9 شرکت مستقیم و تابعه و چندمین شرکت غیر مستقیم وابسته به مجموعه توسعه صنایع بهشهر توانست به برنامه های برآوردی خود از نظر تولید و فروش محصولات، تنوع سبد محصولات و فن آوری دست یابد.

همچنان که طی سال گذشته ظرفیت محصولات تولید در صنعت شوینده نسبت به تقاضا با مازاد 2.5 برابری مواجه بوده و شرایط رقابتی تنگاتنگی در بازار فروش محصولات وجود داشته، اما گروه پاکسان از نظر تولید و فروش متناسب با بودجه برآوردی پیش رفته است که صورت های مالی و گزارش فعالیت هیأت مدیره به خوبی موید این موضوع می باشد.

دستاوردهای گروه پاکسان طی یک سال گذشته

هوشنگ بالازاده افزود: وضعیت شرکت های تولید کننده در صنعت شوینده طی یک سال اخیر به گونه ای بوده که اغلب مجموعه های کوچک مجبور به تعطیلی کارخانه تولیدی خود شدند و شرکت های بزرگ نیز با مشکلات و چالش های متعددی مواجه شدند که این موضوع منجر به افت کیفیت محصولات گردیده حال آنکه در این شرایط گروه پاکسان موفق به خلق محصولات جدید، دستیابی به سبد متنوع محصولات و نیز افزودن یک شرکت توزیع کننده به شبکه مویرگی پخش شد.

هدف گذاری برای تأمین نیاز ارزی تا پایان برنامه پنجم توسعه

وی با اشاره به فروش صادراتی محصولات، در این خصوص ابراز داشت: طی سال مالی منتهی به آذر ماه 94 بیش از 40 هزار تن انواع محصولات به کشورهای مختلف همچون کشورهای همسایه و CIS صادر شد که این مقدار مبلغی حدود 25 میلیون دلار عایدی ارزی برای شرکت به ارمغان داشته است. از این رو، این مجموعه نسبت به دستیابی به حدود نیاز ارزی خود تا پایان برنامه پنجم توسعه هدف گذاری کرده و امیدواریم با بازاریابی بازارهای جدید به بازارهای هدف صادراتی افزوده شود که در همین راستا در سه ماهه گذشته برای اولین بار محموله به کشور عمان صادر شد.

این مقام مسئول همچنین در خصوص وضعیت تولید محصولات اظهار داشت: شرایط تولید و فروش محصولات طی سال مالی 94 همچون سال مالی قبل از آن بوده و روند کاهشی نداشته است. علاوه بر این کل میزان تقاضای سالانه کشور برای شوینده ها حدود 1.5 میلیون تن می باشد که حدود 220 تا 240 هزار تن از این مقدار تقاضا توسط شرکت پاکسان تأمین می شود.

برنامه های پاکسان برای دوران پسا تحریم

مدیرعامل شرکت پاکسان به برنامه های این مجموعه برای دوران پسا تحریم اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی مترصد فرصتی هستیم تا در سایه آن امکان اعتلای هر چه بیشتر گروه پاکسان و حضور پر رنگ آن در صنعت فراهم شود. اما فراموش نکنیم که فعلاً بازارهای هدف صادراتی به کشورهای همسایه محدود شده و برای حضور گسترده در بازارهای بین المللی نیازمند برندهای قوی تر هستیم که در این راستا در حال مذاکره با شرکت های تولید کننده خارجی هستیم.

آمادگی دو شرکت زیر مجموعه غیر بورسی "شپاکسا" برای عرضه در بورس

بالازاده در خصوص برنامه های شرکت پاکسان برای عرضه زیر مجموعه های خود گفت: اقدامات اولیه تا مرحله پذیرش دو شرکت زیر مجموعه انجام شده است. به طوریکه شرکت ساینا و نیز مجموعه مدیریت صنعت شوینده بهشهر که متعلق به هلدینگ شوینده می باشد، آماده برای عرضه در بازار سرمایه است. حال آنکه بدلیل شرایط نامناسب بورس اندکی تعلل و تأمل برای عرضه سهام زیر مجموعه های خود داریم و انتظار می رود این امر طی سال مالی آینده اجرایی شود.

بازار فروش محصولات کشش افزایش قیمت ندارد

وی در خاتمه پیرامون قیمت گذاری محصولات شوینده اظهار داشت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با تفاهم و همکاری انجمن صنفی صنعت شوینده، عمده اختیارات را به انجمن صنفی گروه محول کرده است. در حال حاضر نیز قیمت های متفاوتی در بازار فروش محصولات وجود دارد، اما به هر حال بازار فروش کشش افزایش قیمت محصولات ندارد. 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.