اخبار صنایع شوینده ، آرایشی و بهداشتی

معرفی اخبار سلامت خانواده

اخبار صنایع شوینده ، آرایشی و بهداشتی

معرفی اخبار سلامت خانواده

مردم بهترین داور کیفیت محصولات پاکسان هستند

 

 

 

 

 

 

مدیر عامل پاکسان در نشست خبری:

مردم بهترین داور کیفیت محصولات پاکسان هستند

شرکت پاکسان توانست در این بازار رقابتی با ارائه محصولاتی با بالاترین کیفیت و مطابق با استاندارد به حیات افتخار آفرین خود ادامه دهد.

هوشنگ بالازاده مدیرعامل شرکت پاکسان در نشست خبری به مناسبت پنجاه و چهارمین سالروز تاسیس پاکسان گفت: سال مالی که پشت سر گذاشتیم سالی بود که از منظر اقتصادی بازار کسب و کار با مشکلات عدیده ای رو به رو بود. در سال جاری شاهد مشکلات اقتصادی همچون رکود و تورم بودیم که به اقتصاد و وضعیت تولید صدمات جدی وارد کرد اما خوشبختانه شرکت پاکسان و مجموعه 9 شرکت گروه توانست در همین بازار راکد و آشفته برنامه ها و اهداف خود را تحقق ببخشد و مسئولیت و ماموریت خود را ایفا کند.

وی در تشریح برنامه های محقق شده این مجموعه در سال مالی گذشته یادآورشد: این شرکت توانست گامهای مناسبی جهت تحقق برنامه های خود بردارد که برنامه های محقق شده در بهمن ماه به همراه گزارش های مالی سال مالی که سپری شد در مجمع عمومی سالیانه شرکت پاکسان به اطلاع همگان خواهد رسید.

مدیرعامل پاکسان به رکودی که اقتصاد و صنعت با آن روبه رو است اشاره کرد و افزود: در بازار کسب و کار در سال‌جاری رکود پررنگ و توأم با تورم در بخش اقتصادی سایه انداخته به طوری که واحدهای بزرگ با گرفتاری جدی مواجه شده اند به نحوی که برخی از این شرکت ها نتوانستند به حیات خود در این دوره پر افت و خیز ادامه دهند و از چرخه تولید خارج شدند. حتی شمار دیگری  از شرکت ها نتوانستند در شرایط رقابتی حال حاضر به رقابت ادامه دهند و به شکل قابل توجهی با افت کیفیت روبه رو شدند. اما خوشبختانه شرکت پاکسان توانست در این بازار رقابتی با ارائه محصولاتی با بالاترین کیفیت و مطابق با استاندارد فعالیت اقتصادی خویش را تداوم بخشد.

محصولات پاکسان به 15 کشور صادر می شود

بالازاده با اشاره به کشورهایی که مقصد محصولات پاکسان هستند عنوان نمود: پاکسان در جهت صادرات توانسته گامهای خوبی را بردارد به نحوی که در حال حاضر محصولات این مجموعه به بیش از پانزده کشور جهان صادرمی شود و در چندماهه گذشته نیز توانستیم اولین محموله صادراتی خود را به کشور عمان ارسال کنیم و حوزه صادرات خود را گسترش دهیم.

وی به حجم صادرات گروه پاکسان در سال مالی که سپری شد اشاره کرد و خاطرنشان نمود: سال مالی که سپری شد در مجموع بیش از 40 هزار تن از انواع محصولات پاکسان به کشورهای همسایه صادر شد که عمدتا شامل انواع پودرها، صابون، شامپو، خمیردندان ها و..... بود و این حجم از صادرات به پیش بینی های صورت گرفته نزدیک بود و توانست معادل 25 میلیون دلار عایدی نصیب شرکت پاکسان کند و تا حدودی نیاز به دلار برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز در چرخه تولید را مرتفع می کند.

مدیرعامل پاکسان ابراز امیدواری کرد که این شرکت در برنامه های هدف گذاری شده به آن نقطه برسد که از ارز دولتی بی نیاز شده و بتواند کل نیاز به ارز برای خرید مواد اولیه را از قِبَلِ صادرات تامین کند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص کشورهایی که محصولات پاکسان به آنها صادر می شود گفت: عمده کشورهایی که محصولات پاکسان به آنها صادر می شود کشورهای همسایه ایران، کشورهای CIS و کشورهای همسایه غربی و شرقی هستند و در تلاش هستیم تا به بازارهای مستعد دیگر کشورها نیز دست پیدا کنیم. هدف شرکت پاکسان دست یابی به بازارهای جدید و توسعه صادرات محصولات پاکسان و افزایش کشورهای هدف صادرات محصولات پاکسان است.

پاکسان در بورس وضعیت مطلوبی دارد

مهندس بالازاده در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز در خصوص وضعیت این شرکت در بازار سرمایه تاکیدکرد: از دوسال و نیم قبل وضعیت مالی شرکت پاکسان، ساختار منسجمی یافت و در بازار سرمایه، رشد سهمی قابل توجهی را تجربه کرد و در شرایطی که شاهد سقوط 24-25 هزار واحدی بورس بودیم پاکسان رشدی حدود 20درصد را در دو ماهه اخیر در بازار سرمایه پشت سر گذاشت و این رشد گویای این حقیقت است که عکس العمل بازار به سهام پاکسان رویکرد مثبتی است و سهام پاکسان در بورس از شرایط مطلوبی برخوردار است.

وی در خصوص وضعیت دیگر شرکتهای تابعه پاکسان در بازار سرمایه افزود: در حال حاضر دو شرکت پاکسان و گلتاش در بورس حضور دارند و به زودی دو عضو دیگر از این خانواده نیز راهی بازار سرمایه خواهند شد. کارهای لازم جهت عرضه سهام آنها در بورس صورت گرفته و منتظر مساعد شدن وضعیت بازار بورس هستیم تا نسبت به عرضه سهام آنها اقدام کنیم. چرا که در حال حاضر بازار بورس و سرمایه از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و عرضه سهام این دو شرکت نیاز به فضای مساعدتری دارد.

پاکسان240هزارتن محصول را روانه بازار کرد

بالازاده در بخش دیگری از این نشست خبری که به مناسبت پنجاه و چهارمین سالروز تاسیس پاکسان برگزار شده بود در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص انباشت تولید در انبارها گفت: در حال حاضر انباشت اضافی در کارخانه های تولیدکننده محصولات شوینده وجود ندارد و آنچه که در انبارها وجود دارد مربوط به سفارش های ثبت شده و آتی است.

به گفته وی انبارها معمولا حجم 15 روز تا یک ماه تقاضای بازار را در خود جای داده اند تا نگرانی برای تامین بازار وجود نداشته باشد.

مدیرعامل پاکسان ضمن اشاره به وضعیت تولید و فروش محصولات پاکسان در سالی که سپری شد خاطرنشان کرد: در مجموعه پاکسان در زمینه تولید و فروش توانستیم به موازات سال گذشته حرکت کنیم. اگرچه در فروش یا تولید برخی از محصولات نسبت به سال قبل یا مدت مشابه با اندکی اختلاف، شاهد افزایش یا کاهش بودیم اما در مجموع تا حدود بسیار زیادی به اعداد سال گذشته خود دست پیدا کرده ایم.

بالازاده یادآورشد: سهم بازار داخلی از تولیدات محصولات شوینده حدود 5/1 میلیون تن است که پاکسان توانسته 240هزار تن تولید جایگاه مناسبی در تامین این بخش از نیاز جامعه دارا باشد.

قیمت گذاری برعهده انجمن صنفی است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بولتن نیوز در خصوص نرخ گذاری محصولات شوینده و بهداشتی گفت: اصلی ترین بخش قیمت گذاری، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده است و این سازمان اختیارات خود در مبحث قیمت گذاری محصولات شوینده را به عهده انجمن صنفی گذاشته است.

مدیرعامل پاکسان با گلایه از برخی از قیمتهای محصولات شوینده یادآورشد: آنچه که به طور جدی شاهد آن هستیم قیمتهای متفاوت و تخفیف های مختلف در بازار عرضه محصولات است علاوه بر اینکه در بسیاری از بخشها ترکیبات محصولات نیز با هم متفاوت است و از این منظر باید گفت بازار وضعینت به سامانی ندارد و شرکت های شوینده بعضا با افت کیفیت مواجه هستند و تنها تلاش دارند که حداقل استانداردها را رعایت کنند و کیفیت را با نمره حداقل پاس کنند.

بالازاده در ادامه تاکیدکرد: بی شک این کیفیت قابل قبول نیست و امیدواریم که برخی از تولیدکنندگان که محصولاتشان از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیست به کیفیت مطلوب تری دست پیدا کنند.

مردم و مصرف کنندگان بهترین داور هستند

وی در بخش دیگری از نشست خبری خود در جمع خبرنگاران گفت: در مجموعه پاکسان همیشه هدف ما سلامت خانواده ها و جلب رضایت مردم و مشتریان بوده و هرگز از استانداردهای کیفی عدول نکرده ایم چرا که معتقدیم مردم و مصرف کنندگان بهترین داور هستند. این مجموعه در اوج تحریم ها هم تمام تلاش خود را به کار بست تا در تامین مواد اولیه ای که عمدتا از اروپای غربی خریداری می شد به سراغ برترین تولید کنندگان برود تا کالایی که به مشتری ارائه می شود از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد.

مدیرعامل پاکسان ضمن ابراز تاسف عنوان کرد: متاسفانه برخی از تولیدکنندگان محصولات شوینده و بهداشتی به دلیل فضای نامناسب رقابتی که در بازار وجود دارد در تولیدات خود از افزودنی هایی در محصول پودر خود استفاده می کنند که باعث افت کیفیت شده و حتی به رنگ و بافت پارچه آسیب می رساند. نظر می رسد که نهادها و سازمانهای مسئول نیز بر روی این مسئله حساسیت جدی دارند و برخوردهایی نیز با تولیدی هایی که دست به این اقدامات می زنند صورت گرفته است.

بالازاده در تشریح خط مشی پاکسان یادآور شد: در مجموعه و خانواده پاکسان بر این اعتقادیم که که سلامت خانواده ها به هر مسئله دیگری ارجحیت دارد و جدی ترین شعار پاکسان نیز همین است. چرا که معتقدیم تولید محصول بی کیفیت به سلامت خانواده آسیب می رساند و آن را با خطر جدی روبه رو می کند.

وی همچنین از مصرف نمک طعام در برخی تولیدات پودر شوینده خبر داد و گفت: دیده شده که برخی از تولیدکنندگان زیرپله ای محصولات بی کیفیتی تولید، عرضه و حتی صادر می کنند و این مسئله صدمه جدی به وضعیت صادرات دیگر محصولات باکیفیت تولید داخل زده است که در نهایت به ضرر همه صادر کنندگان ایرانی خواهد بود. اما نباید فراموش کرد که در عرصه بازار آزاد این تولیدی ها کنار می روند و به ورطه تعطیلی کشیده می شوند. چرا که در بازار آزاد این گونه تولیدی ها نمی توانند به بقای خود ادامه دهند.

مدیرعامل پاکسان با گلایه از تولید محصولات بی کیفیت گفت: این انتظار هست که جلوی تولید و توزیع محصولات بی کیفیت در بازار گرفته شود و با تولیدکنندگانی که محصولات بی کیفیت را روانه بازار می کنند برخورد شود چرا که محصول بی کیفیت در حقیقت سلامت خانواده ها را با مشکل و چالش روبه رو می کند و هزینه های ناخواسته ای را به جامعه و کشور تحمیل می کند.

توسعه کشور در گرو توسعه صنعت است

مدیرعامل پاکسان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص انتظار از مسئولین کشور و قانون گذاران آتی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که توسعه کشور در گرو توسعه صنعت است. صنایع از قانون گذاران این انتظار را دارند که به صنعت توجه کنند و با تسهیل امور و بهبود شرایط ، زمینه حرکت در مسیر تولید را هموارتر کنند.

وی ضمن اشاره به برخی مشکلات صنایع افزود: بهبود تعرفه گمرکی، مشوقهای صادراتی، نظارت بر واردات و.... می تواند به شکوفایی اقتصاد و خروج از وضعیت فعلی که اقتصاد کشور با آن دست به گریبان است کمک کند و زمینه رشد و شکوفایی کشور در همه ابعاد آن را فراهم سازد.

بالازاده در ادامه با تاکید بر اهمیت توجه به تولید و عرصه صنعت گفت: نباید فراموش کرد که شکوفایی اقتصادی و سربلندی مملکت در گرو تولید است و هرچه بیشتر به صنعت توجه شود در حقیقت زمینه اشتغال، و توسعه فراهم خواهد شد. هرگز نباید از سود بردن صنعتگران و تولیدکنندگان ترسید چرا که در سایه تولید است که می توان مشکلات اقتصادی را برطرف کرد و شرایط موجود را بهبود بخشید و از ارز نفتی بی نیاز شد. باید دانست که بالا رفتن شان کشور در گرو جایگاه تولید و تولیدکننده است.

پساتحریم می تواند به صنعت کمک کند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار هفت صبح در خصوص برنامه های شرکت پاکسان برای دوره پساتحریم یادآور شد: پساتحریم و اجرایی شدن برجام می تواند تا حدودی به اعتلاء جایگاه صنعت کمک کند. ما از لحاظ تکنولوژی فاصله معنی داری با دیگر کشورها نداریم و در زمینه تولید محصولات شوینده و بهداشتی، اساسا در سالهای اخیر در این صنعت تغییرات عجیب و غریبی رخ نداده است. اما در دیگر ابعاد، پسا تحریم می تواند به تولید و صنعت کمک کند و راه برای صادرات و مبادلات را بگشاید و فضای رقابتی را بهبود ببخشد.

مدیرعامل شرکت پاکسان در ادامه افزود: در مبحث تولید شوینده ها باید گفت که ظرفیت موجود در کشور هم نسبت به تقاضا 5/2 برابر تولید فعلی است و با فراهم شدن زمینه های صادرات در دوره پسا تحریم، مجموعه شرکتهای تولیدی محصولات شوینده و بهداشتی قادر هستند بیش از 5/4 میلیون تن محصولات شوینده تولید و صادر کنند و از این منظر برای کشور ارزاوری داشته باشند.

برند راه را کوتاه می کند

بالازاده در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص برندسازی و تاثیر آن در عرصه بازار رقابتی جهانی گفت: در بازارهای صادراتی سهم ما در حال حاضر محدود به کشورهای همسایه است و برای حضور در دیگر کشورها ما نیازمند برندهای قوی تری هستیم.

وی ضمن اشاره به مذاکرات صورت گرفته برای تولید محصول مشترک با برندهای صاحب نام خارجی تاکید کرد: این امکان برای مجموعه پاکسان فراهم است تا با یکی از روشهای تولید تحت برند، تحت لیسانس، اجاره کردن برند و....به ارائه محصول و صادرات آن به دیگر کشورها بپردازد تا بتواند در عرصه رقابتی جهانی حضور چشمگیر داشته باشد چرا که معتقدیم برند می تواند راه های بسیار خوبی را به روی ما باز کند.

مدیرعامل پاکسان در بخش دیگری از سخنان خود به پیشینه درخشان صنایع شوینده خصوصا پاکسان اشاره کرد و افزود: زمانی بهترین برندهای جهانی شناخته شده مثل تاید و دیگر برندهای نام آشنا در کشور ما تولید داشتند. و محصولات تولید داخلی ما به کشورهایی همچون شوروی صادر می شد. به نظر می رسد که در دوره پساتحریم بتوان مجددا این دریچه ها را گشود و با توسعه صادرات به کسب و کار و تولید رونق بخشید.

مهندس هوشنگ بالازاده در ادامه خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم شرایط کنونی با گذشته تفاوت بسیاری دارد. حدود 40سال پیش در منطقه به جز ایران در هیچ یک از کشورها تولیدکننده محصولات شوینده وجود نداشت اما امروزه شاهد آن هستیم که حتی در کشور افغانستان نیز واحدهای صنعتی وجود دارد که در زمینه تولید مواد شوینده و بهداشتی فعالیت می کنند و به عرضه محصول می پردازند.

وی در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: خوشبختانه علی رغم همه این اتفاقات حضور پاکسان در دیگر کشورها خصوصا کشورهای همسایه ایران کمرنگ نشده اما معتقدیم همگامی با برندهای مطرح جهان می تواند به روند جهانی شدن کمک کرده و راه را کوتاه تر کند.

توزیع مطلوب کلید افزایش فروش

مدیرعامل شرکت پاکسان توزیع مطلوب محصولات پاکسان را از راه های مهم افزایش فروش مطرح کرد و در توضیح آن گفت: توزیع بخشی از محصولات شرکت پاکسان در اختیار شرکت به پخش است که یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در عرصه توزیع در کشور محسوب می شود و این شرکت با توزیع مویرگی خود توانسته محصولات پاکسان را به نقاط دور و نزدیک کشورمان برساند.

بالازاده در خصوص وضعیت توزیع محصولات پاکسان یادآور شد: توزیع محصولات پاکسان به عهده بزرگترین شرکت توزیع کننده مویرگی کشور است. «به پخش» که بخش عمده سهام آن در اختیار گروه توسعه صنایع بهشهر است، محصولات پاکسان را بین 100هزار کدمشتری در سراسر کشور توزیع می کند. ضمنا بخش دیگری از محصولات پاکسان که عمدتا محصولات خانواده ارکید است از طریق دیگر شرکت پخش گروه، یعنی شرکت فراصرفه توزیع می شود.

پاکسان کاملترین سبد کالا را دارد

وی ضمن اشاره به تنوع در محصولات پاکسان در بین دیگر شرکت های تولید کننده محصولات بهداشتی و شوینده افزود: پاکسان در ماه های اخیر محصولات جدیدی را به سبد کالایی خود اضافه کرد که می توان به پودر مخصوص البسه کودک، پودر2 ، اسپری ها و افشانه های جدید، مایع لباسشویی سپید5 که به زودی به بازار عرضه خواهد شد و چند واریته جدید از محصولات پاکسان اشاره کرد.

مهندس بالازاده با بیان اینکه محصولات پاکسان با بسیاری از برندها قابل رقابت هستند خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از افراد اگر نام خارجی بر روی یک کالا باشد آن را می خرند حتی اگر آن محصول کیفیت مطلوبی نداشته باشد. باید گفت که کالای بی کیفیت تحت برند می تواند مشتری خود را داشته باشد.

مدیرعامل پاکسان در خاتمه این نشست خبری یادآور شد: شرکت پاکسان از لحاظ تنوع محصولات بیش از 50 واریته و 25 برند شناخته شده، بیش از 300 کد کالا تولید می کند و متنوع ترین سبد کالایی را در گروه تولیدکنندگان محصولات شوینده و بهداشتی کشور دارد و همین خصوصیت پاکسان را از بسیاری از رقبا متمایز می کند و باید گفت که نقطه قوت پاکسان در کنار کیفیت محصولات تنوع آن نیز هست چرا که توانسته تمامی سلایق را پوشش دهد.

این نشست خبری با حضور جمع کثیری از اصحاب جراید و خبرنگاران دوشنبه 14 دی ماه سال جاری در شرکت پاکسان برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.